Samengevat
- Compleet met opdrachten, presentaties en toetsmateriaal.
- Praktisch gericht.
- Afgestemd op de examentermen van SPL & ESS (theorie- en BPV examens).
- Inclusief 3-jarige licentie voor toegang tot aanvullend materiaal in de ELO.
- Flexibel inzetbaar, voor zowel de inhoud als de lesprogrammering.
- Alle lessen zijn een mix van theorie en praktijkopdrachten.
- Digitaal toetsen beschikbaar.

Inhoud theorieboek
Hieronder een compact overzicht van de inhoud van het theorieboek.
- Verkooporganisatie
- Verkoopfuncties
- Rol van de key accountmanager
- Accountplan
- Relaties opbouwen
- DMU
- Sales funnel
- Online leads
- Gesprekstechnieken
- Netwerken
- Retentie
- Offertes en contracten
- Concurrenten
- B2B buyers journey
- Kennis van de markt
- Piramide van Curry
- Cross-selling en deepselling
- Micro-, meso- en macro-omgeving
- Doelstellingen voor de accountmanager
- Koopgedrag
Specifieke kenmerken “Accountmanagement voor het MBO”
De lesmethode “Accountmanagement voor het MBO” geeft de aankomende junior accountmanager alle tools om in de praktijk aan de slag te gaan. Het leerboek is heel erg toegankelijk en zeer praktisch van opzet, rekening houdend met het beroep. Ook is rekening gehouden met de vereisten vanuit de gangbare theorie- en praktijkexamens. Naast het leerboek heeft de student 3 jaar lang toegang tot opdrachten, verdiepingsopdrachten en oefenmateriaal, ook ter voorbereiding op de examens. Onderaan deze pagina vind je een globaal overzicht van de onderwerpen die aan bod komen.
- Theorieboek.
- Opdrachten (digitaal beschikbaar).
- Lesprogrammering.
- Formatieve multiple choice toetsen incl. beoordelingsmodel.
- PowerPoint presentaties en hand-out.
- Oefenvragen ter voorbereiding op toetsen en examens (digitaal beschikbaar).
- Inclusief 3-jarige licentie voor digitale toegang tot het materiaal in de ELO (elo-edufocus.nl).