Lesmethode “Online Marketing voor het MBO”

De lesmethode heeft de volgende kenmerken:

  • Opleidingsdomein: Economie en administratie (zie onder voor details)
  • Compleet met docentenboek, werkboek, presentaties en toetsmateriaal.
  • Ondersteunend webportaal met aanvullende informatie voor student en docent.
  • Flexibel inzetbaar, voor zowel de inhoud als de lesprogrammering.
  • Alle lessen zijn een mix van theorie en praktijkopdrachten
  • De informatie op deze pagina is ook geldig voor de Engelstalige uitvoering.

 

 

Online marketing voor het MBO - ROC

Onderstaande opleidingsdomeinen zijn van toepassing op deze methode

Klik hieronder voor informatie over de kwalificatiedossiers en de kwalificaties

Opleidingsdomein: Economie en administratie. Crebo: 79090

Kwalificatiedossiers en kwalificaties:

  • 23067 Marketing, communicatie en evenementen
    • Kwalificaties:
      • 25148 Medewerker marketing en communicatie
      • 25147 Medewerker evenementenorganisatie

Naar het volledige overzicht >

Specifieke kenmerken “Online Marketing voor het MBO”

De lesmethode “Online Marketing voor het MBO” behandelt alle belangrijke aspecten van de Online Marketing en is sterk gericht op de praktijk in het beroepenveld. De verworven kennis kan direct worden ingezet! Het theorieboek biedt extra verdieping voor zowel student als docent en geeft daardoor extra context en de mogelijkheid de lesprogrammering flexibel te maken. Onderaan deze pagina een overzicht van de onderwerpen die aan bod komen. De methode bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Theorieboek
  • Werkboek
  • Docentenboek
  • Lesprogrammering
  • Toetsen en cesuur
  • PowerPoint presentaties voor alle lessen
  • Veel extra opdrachten via het lesportaal mijnedu.nl

Werkboek

Bij deze methode hoort het werkboek “Werkboek Online marketing voor het MBO”. Dit werkboek dient apart te worden besteld.

Werkboek Online marketing voor het MBO 2018-2019

Lesprogrammering

De lesprogrammering is flexibel in te vullen. Bij instellingen die de methode al gebruiken zien we hierin een grote variatie. Edufocus kan u hierin ook adviseren. Wilt u verdieping op delen van het lespakket dan is dit altijd bespreekbaar.

Vragen en toetsen

De vragen en toetsen bij deze methode zijn een mix van theorie- en aantrekkelijke praktijkopdrachten. Al het ondersteunende materiaal is beschikbaar op het portaal “mijnedu.nl”. Docenten en studenten krijgen hiervoor een eigen inlogcode.

Docententraining

Voor deze lesmethode is docententraining beschikbaar. Deze training is ook geschikt voor docenten die nog weinig ervaring hebben met het onderwerp Online Marketing. Op de pagina docententraining meer informatie.

Inhoud theorieboek

Hieronder een compact overzicht van de inhoud van het theorieboek.

  • De missie van Google en de kern van SEO
  • Hoe optimaliseer je je website
  • Technische begrippen
  • De resultatenpagina
  • Zoekwoorden (keywords)
  • Metatags
  • Linkbuilding
  • Content
  • Black hat- Grey hat- White hat
  • Local search
  • Domeinnaam en Url
  • Internationale sites: Geo targeting
  • Google tools
  • M- commerce:  Mobile marketing
  • De marketingmix, alles samengevat
  • Aan de slag
  • Adverteren op internet
  • Email Marketing: De Nieuwsbrief
  • Http status code, HTML en CSS
  • Technische SEO
  • Kennis bijhouden
  • Tools

Onder voorbehoud van kleine wijzigingen.

Inkijkexemplaren bestellen kan op de informatiepagina.

Prijs- en bestelinformatie op onze bestelpagina.