Lesmethode “Sales voor het MBO”

Samengevat

  • Compleet met opdrachten, presentaties en toetsmateriaal.
  • Praktisch gericht.
  • Afgestemd op de examentermen van SPL & ESS (theorie- en BPV examens).
  • Inclusief 3-jarige licentie voor toegang tot aanvullend materiaal in de ELO.
  • Flexibel inzetbaar, voor zowel de inhoud als de lesprogrammering.
  • Alle lessen zijn een mix van theorie en praktijkopdrachten.
  • Digitaal toetsen beschikbaar.
Cover Sales MBO 455 x 645 r1

Inhoud theorieboek

Hieronder een compact overzicht van de inhoud van het theorieboek.

  • Acquisitie
  • Verkoop(rollen) & relaties opbouwen
  • Koopgedrag
  • Verkooptechnieken
  • Doelstellingen en verkoopplan
  • KPI’s
  • Waardepropositie
  • Customer Relation Management (CRM) systeem
  • Offerte
  • Order(opvolging)
  • Overeenkomsten
  • Logistiek
  • Aftersales en klantbinding
  • Customer Lifetime Value (CLV)
  • Wetten en regels
  • Tips voor de verkoper

Specifieke kenmerken “Sales voor het MBO”

De lesmethode “Sales voor het MBO” behandelt het vak sales vanuit een heel praktische invalshoek, maar rekening houdend met alle examenvereisten op het gebied van de theorie en praktijk. Deze lesmethode geeft de aankomende junior accountmanager of e-commerce specialist alle handvatten voor het kunnen uitoefenen van zijn beroep. Naast het leerboek heeft de student 3 jaar lang toegang tot opdrachten, verdiepingsopdrachten en oefenmateriaal, ook ter voorbereiding op de examens. Onderaan deze pagina vind je een globaal overzicht van de onderwerpen die aan bod komen.

  • Theorieboek.
  • Opdrachten (digitaal beschikbaar).
  • Lesprogrammering.
  • Formatieve multiple choice toetsen incl. beoordelingsmodel.
  • PowerPoint presentaties en hand-out.
  • Oefenvragen ter voorbereiding op toetsen en examens (digitaal beschikbaar).
  • Inclusief 3-jarige licentie voor digitale toegang tot het materiaal in de ELO (elo-edufocus.nl).

Inkijkexemplaren zijn vanaf april 2025 aan te vragen.

Neem voor verdere vragen contact met ons op!