De lesmethode heeft de volgende kenmerken:
- Compleet met docentenboek, werkboek, presentaties en toetsmateriaal.
- Ondersteunend webportaal met aanvullende informatie voor student en docent.
- Flexibel inzetbaar, voor zowel de inhoud als de lesprogrammering.
- Alle lessen zijn een mix van theorie en praktijkopdrachten.
- Deze methode wordt regelmatig vernieuwd en is daarom altijd actueel!
- Digitaal toetsen beschikbaar.
Specifieke kenmerken “Online Marketing voor het MBO”
De lesmethode “Online Marketing voor het MBO” behandelt alle belangrijke aspecten van de Online Marketing en is sterk gericht op de praktijk in het beroepenveld. De verworven kennis uit dit lesmateriaal kan direct worden ingezet! Het theorieboek biedt extra verdieping voor zowel student als docent en geeft daardoor extra context en de mogelijkheid de lesprogrammering flexibel te maken. Onderaan deze pagina vind je een overzicht van de onderwerpen die aan bod komen. De methode bestaat uit de volgende onderdelen:
- Theorieboek
- Werkboek
- Docentenboek
- Lesprogrammering
- Toetsen en cesuur
- PowerPoint presentaties voor alle lessen
- Veel extra opdrachten via het lesportaal mijnedu.nl
Voor dezelfde doelgroep:
Werkboek
Bij deze methode hoort het werkboek “Werkboek Online marketing voor het MBO”. Dit werkboek dient apart te worden besteld.
Lesprogrammering
De lesprogrammering is flexibel in te vullen. Bij instellingen die de methode al gebruiken zien we hierin een grote variatie. Edufocus kan u hierin ook adviseren. Wilt u verdieping op delen van het lespakket dan is dit altijd bespreekbaar.
Vragen en toetsen
De vragen en toetsen bij deze methode zijn een mix van theorie- en aantrekkelijke praktijkopdrachten. Al het ondersteunende materiaal is beschikbaar op het portaal “mijnedu.nl”. Docenten en studenten krijgen hiervoor een eigen inlogcode.
Docententraining
Voor deze lesmethode is docententraining beschikbaar. Deze training is ook geschikt voor docenten die nog weinig ervaring hebben met het onderwerp Online Marketing. Op de pagina docententraining meer informatie.
Inhoud theorieboek
Hieronder een compact overzicht van de inhoud van het theorieboek.
- Customer Journey
- Multi-, cross- en omnichannel
- Artificial Intelligence
- E-commerce
- Website usability
- SEO en SEA
- Hoe maak je een website vindbaar
- Marketing automation
- Personalisatie
- De resultatenpagina
- SERP features
- Zoekwoorden toepassen
- App marketing
- Content Management System
- Persona
- Analytics
- Content
- Big data
- Metadata
- Black hat- Grey hat- White hat
- Local search
- Domeinnaam en Url
- Internationale sites
- Google tools incl. GA4
- Mobile first
- Email Marketing
- Kennis bijhouden
- Handige gratis tools
Onder voorbehoud van kleine wijzigingen.