De lesmethode heeft de volgende kenmerken:
- Opleidingsdomeinen: Economie en administratie (zie onder voor details)
- Compleet met docentenboek, werkboek, presentaties en toetsmateriaal.
- Ondersteunend webportaal met aanvullende informatie voor student en docent.
- Flexibel inzetbaar, voor zowel de inhoud als de lesprogrammering.
- Alle lessen zijn een mix van theorie en praktijkopdrachten.
- Deze methode wordt elk jaar vernieuwd (met nieuw ISBN nummer) en is daarom altijd actueel!
- Digitaal toetsen beschikbaar.

Onderstaande opleidingsdomeinen zijn van toepassing op deze methode
Klik hieronder voor informatie over de kwalificatiedossiers en de kwalificaties
Opleidingsdomein: Economie en administratie. Crebo: 79090
Kwalificatiedossiers en kwalificaties:
- 23067 Marketing, communicatie en evenementen
- Kwalificaties:
- 25148 Medewerker marketing en communicatie
- 25147 Medewerker evenementenorganisatie
- Kwalificaties:
Specifieke kenmerken “Social Media voor het MBO”
In deze lesmethode wordt Social Media gepresenteerd als onderdeel van de “Inbound Marketing Strategie”. Door Social Media in een (veel gebruikt) strategisch kader te plaatsen ontstaat er meerwaarde die bovendien praktisch kan worden gebruikt. Ook voor het lespakket “Social Media voor het MBO” geldt dat flexibele programmering mogelijk is. Gedurende het schooljaar is er ruime mogelijkheid tot verdieping door middel van extra ontwikkelde vragen en opdrachten. Het lespakket behandelt niet alleen specifieke Social Media applicaties zoals Facebook en LinkedIn, maar laat ook zien hoe deze applicaties door bedrijven effectief worden ingezet.
- Theorieboek
- Lesprogrammering
- Toetsen en cesuur
- PowerPoint presentaties voor alle lessen
- Veel extra opdrachten via het lesportaal mijnedu.nl
Lesprogrammering
De lesprogrammering is flexibel in te vullen. Bij instellingen die de methode al gebruiken zien we hierin een grote variatie. Edufocus kan u hierin ook adviseren. Wilt u verdieping op delen van het lespakket dan is dit altijd bespreekbaar.
Vragen en toetsen
De vragen en toetsen bij deze methode zijn een mix van theorie- en aantrekkelijke praktijkopdrachten. Al het ondersteunende materiaal is beschikbaar op het portaal “mijnedu.nl”. Docenten en studenten krijgen hiervoor een eigen inlogcode.
Docententraining
Voor deze lesmethode is docententraining beschikbaar. Deze training is ook geschikt voor docenten die nog weinig ervaring hebben met het onderwerp Online Marketing. Op de pagina docententraining meer informatie.
Inhoud theorieboek
Hieronder een compact overzicht van de inhoud van het theorieboek.
- Wat is Social Media
- Online Marketing strategieën
- Content strategie
- Content creatie
- Effectief inzetten van social media
- Influencer marketing
- Social selling strategie
- Social branding strategie
- Webcare
- Meten
- Social media monitoring
- Social media analyse
- Bloggen
- TikTok
- Slideshare
- Email Marketing
- M- commerce: Mobile marketing
- Lead Nurturing
- Stappenplan
- Social media planning
- De marketingmix
- Cybercrime
Onder voorbehoud van kleine wijzigingen.