Lesmethode “Social Media voor het MBO”

De lesmethode heeft de volgende kenmerken:

  • Opleidingsdomeinen: Economie en administratie (zie onder voor details)
  • Compleet met docentenboek, werkboek, presentaties en toetsmateriaal.
  • Ondersteunend webportaal met aanvullende informatie voor student en docent.
  • Flexibel inzetbaar, voor zowel de inhoud als de lesprogrammering.
  • Alle lessen zijn een mix van theorie en praktijkopdrachten
  • De informatie op deze pagina is ook geldig voor de Engelstalige uitvoering.

 

Social Media voor het MBO. ROC

Onderstaande opleidingsdomeinen zijn van toepassing op deze methode

Klik hieronder voor informatie over de kwalificatiedossiers en de kwalificaties

Opleidingsdomein: Economie en administratie. Crebo: 79090

Kwalificatiedossiers en kwalificaties:

  • 23067 Marketing, communicatie en evenementen
    • Kwalificaties:
      • 25148 Medewerker marketing en communicatie
      • 25147 Medewerker evenementenorganisatie

Naar het volledige overzicht >

Specifieke kenmerken “Social Media voor het MBO”

In deze lesmethode wordt Social Media gepresenteerd als onderdeel van de “Inbound Marketing Strategie”. Door Social Media in een (veel gebruikt) strategisch kader te plaatsen ontstaat er meerwaarde die bovendien praktisch kan worden gebruikt. Ook voor het lespakket “Social Media voor het MBO” geldt dat flexibele programmering mogelijk is. Gedurende het schooljaar is er ruime mogelijkheid tot verdieping door middel van extra ontwikkelde vragen en opdrachten. Het lespakket behandelt niet alleen specifieke Social Media applicaties zoals Facebook en LinkedIn, maar laat ook zien hoe deze applicaties door bedrijven effectief worden ingezet.

  • Theorieboek
  • Lesprogrammering
  • Toetsen en cesuur
  • PowerPoint presentaties voor alle lessen
  • Veel extra opdrachten via het lesportaal mijnedu.nl

Lesprogrammering

De lesprogrammering is flexibel in te vullen. Bij instellingen die de methode al gebruiken zien we hierin een grote variatie. Edufocus kan u hierin ook adviseren. Wilt u verdieping op delen van het lespakket dan is dit altijd bespreekbaar.

Vragen en toetsen

De vragen en toetsen bij deze methode zijn een mix van theorie- en aantrekkelijke praktijkopdrachten. Al het ondersteunende materiaal is beschikbaar op het portaal “mijnedu.nl”. Docenten en studenten krijgen hiervoor een eigen inlogcode.

Docententraining

Voor deze lesmethode is docententraining beschikbaar. Deze training is ook geschikt voor docenten die nog weinig ervaring hebben met het onderwerp Online Marketing. Op de pagina docententraining meer informatie.

Inhoud theorieboek

Hieronder een compact overzicht van de inhoud van het theorieboek.

  • Wat is Social Media
  • Online Marketing strategieën
  • Content strategie en content marketing
  • Inbound marketing planning
  • Meten
  • Webcare
  • Social media plug-ins
  • Effectief inzetten van social media
  • Twitter
  • Google+
  • Bloggen
  • RSS
  • Facebook
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Slideshare
  • Whatsapp
  • Email Marketing
  • M- commerce:  Mobile marketing
  • Lead Nurturing
  • Stappenplan
  • Social media planning
  • De marketingmix
  • Cybercrime

Onder voorbehoud van kleine wijzigingen.

Inkijkexemplaren bestellen kan op de informatiepagina.

Prijs- en bestelinformatie op onze bestelpagina.